100の素晴らしいこと

インドNGO滞在期間中100日に合わせて,生活の中で気づいたことを書いていきます。

1 00 awesome things

日常的非日常

#15 Home Party

Last night, I and my friend joined Indian home party.

We (I mean Japanese) 

cooked Tempra and Sushi as token of friendship haha

f:id:Koubel:20160605205819j:plain

As you know , I don't get used to cook but I did my best haha

f:id:Koubel:20160605205831j:plain

This picture shows one of my friends are trying to make Sushi!!

f:id:Koubel:20160605205824j:plain

I had really fun time with them.

In addition to that, I felt to exchange culture was awesome thing.

We should try to know other culture, talk with them, and change opinion.

To get other perception makes our view wide and sophisticate.

I say again, It was

AWESOME 

f:id:Koubel:20160605205838j:plain

 

 

昨晩は友人のホームパーティに参加してきました。

日本食が食べてみたいということで、手軽にできそうだと思っていた(←難しかったですよ笑)

巻き寿司てんぷらに挑戦!

途中でメイドさんが、てんぷら用野菜各種をみじん切り(concasse)するというハプニングがありましたがなんとかなりました笑

 

巻き方や食べ方にも興味をもってもらえたので、自分の生まれ育った文化に興味をもってもらえるというのは、嬉しいなと感じました。

TOBITATEのTシャツを着用していればよかったですね^^;

 

P.S.オクラって英語でLady's fingerって言うんですね。

     手伝ってくれたインド人がLady's fingerをてんぷらにしたら?っていってきたので、

走る戦慄とともに、僕のなかのガンジーが平和主義を唱えかけました笑