100の素晴らしいこと

インドNGO滞在期間中100日に合わせて,生活の中で気づいたことを書いていきます。

1 00 awesome things

日常的非日常

#3 Lifeline

Last night, I was dying.

All lifelines such as gas, water supply, network and electricity were stopped all of sudden.

Unfortunately, it lasted more than five hours.

 

Let’s guess now,

you were in the room which was perfectly dark and too hot (actually the temperature was 40℃)and sadly you couldn’t get water.

And there was no Wifi.

It was really uncomfortable for me.

I heard that it happens here from time to time.

 

I am accustomed to be blessed with modern conveniences .

I am going to be frugal of limited resources .

What I experienced was really meaningful. thank you

 

AWESOME

f:id:Koubel:20160523110621j:plain

 

 

それは、雷と人々の悲鳴が入り混じる夜だった。

子供の声が時折聞こえ、そして、そして、真っ暗になった。

僕らは暗闇に取り残された。

 

 

もし本を書く機会があれば、このような書き出しにする予定です笑

 

 

昨晩は雷の影響もあり、大規模なライフラインの停止がありました。

水も無しに40℃の夜にまさに放置。

インドでは頻繁に起こるようですが、僕にとっては初めてで、改めて日頃から恵まれた環境で生活しているのだなと、心から思いました。

本当に日本という国は恵まれています。

 

P.S. 昨晩は部屋が暑すぎて、ベランダで寝ました。

初コンクリ直寝して思ったのは、壁際がとても落ち着くということです笑

僕の背中を預けられるのは、だけでした。

f:id:Koubel:20160523110650j:plain

ここで寝ました💤