100の素晴らしいこと

インドNGO滞在期間中100日に合わせて,生活の中で気づいたことを書いていきます。

1 00 awesome things

日常的非日常

#45 JALSTA

Today I went to Japanese Foundation (JF) , Delhi to attend the seminor of JALSTA (Japanese Lauguage School Teacher Association)

 

There were many famous guests such as the director of Tokyo University and Indian many teachers.

f:id:Koubel:20160709205816j:plain

 

The purpose of the event was to cooperate between JF and JALSTA.

I would like to be the gear of good project.

 

Someday , I am going to do volunteering the cooporated schools.

f:id:Koubel:20160709205808j:plain

 

Japan and India should be the best partner I think.

AWESOME

 

今日は日本交流基金のJALSTAというイベントに参加してきました。

インドで日本語を教えているインド人教師によるグループ(色々混ざってる笑)なのですが、みんな日本語が本当に上手!

ただ、なぜか挨拶が ウッス👋

誰だよ教えたの笑

 

インドでセミナーに参加したのは初だったのですが、

途中でティータイムが挟まるのはおもしろかったですね笑

なんかインドらしさを感じました。

 

日本を好きになってもらえるのは本当に嬉しいですね。

 

 

セミナー後には野球観戦!

テレビのない生活だったので、新鮮さと共に

NHKが見れる嬉しさ・・・

 

f:id:Koubel:20160709205755j:plain

 

ソフトバンクホークス勝利おめでとう👏

 

ではでは週末楽しみましょうーー★