100の素晴らしいこと

インドNGO滞在期間中100日に合わせて,生活の中で気づいたことを書いていきます。

1 00 awesome things

日常的非日常

#67 Innocent/Pure Vegetabels

When we had Sushi & Sari Party, we got these Vegetables from 

Hasora

which be managed by Ms. Hatta Mai and Asuka.

They are Japanese and running their own bussiness which provides vegetables.

Their providing vegetables are grown without pesticide.

In fact , it is difficult to find organic vegetables in India, especially for child the safety would be a concern.

 

 

So yesterday , we cooked these vegetables and made "Tenpura" Japanese food and also ate it as raw.

 

f:id:Koubel:20160806005410j:plain

f:id:Koubel:20160806005412j:plain

f:id:Koubel:20160806005419j:plain

 

It was greatly delicious and we did not need to care about our health.

Thank you for giving us these very cute and stylish vegetables!

 

AWESOME 

 

アジアに留学なり旅行したことがあることがある人は共感していただけると思うのですが、

減りますよね、野菜を摂取する機会。

増えますよね、お腹周りの救命道具。

 

 

さて今回のインド留学でも同じく、野菜をとる機会があまりなく、最近が意識的に野菜を多く取っていました。

 

怖い話 食生活編 - 4人家族になる - Yahoo!ブログ

 

しかし、日本では基本無農薬が当たり前だったり、仮に使ってるとしても記載がありますよね?

しかし、インドは逆。

無農薬には記載があり、農薬をしようしている野菜にはもちろん記載はありません。

 

そのことを考えはじめた後は野菜をとりたくても気がひける機会が増えました。

 

そんななか、Hasoraというオーガニック野菜・果物を届ける八田さん姉妹と出会いました。

寿司パーティの記念に、といただいたズッキーニとスモールコーンはサラダにしたり、そのまま生で食べたりととても美味しかったです。

 

f:id:Koubel:20160806005512j:plain

 

 

今後だんだんと日本人人口が増えていくと予想されるグルガオン。

より多くの方に安心して食べることができる野菜が届けばいいなと思っています。

ありがとうございましたー!